نرم افزار بومی خود را طراحی کنید

اولین نرم افزار موبایل وب تایزن خودتان را بسازید
اسفند ۷, ۱۳۹۵
برنامه ها را با ارتباطات و شبکه بسازید
اسفند ۱۱, ۱۳۹۵

 

شما می توانید مرحله طراحی نرم افزار بومی را با روش های مختلفی انجام دهید؛ می توانید پس از ایجاد نرم افزار با الگوی اصلی آنرا در استودیو تایزن ویرایش کنید.به بیانی دیگر میتوان نرم افزار را در ویرایشگری دیگر ویرایش نمود و آنرا با واسط CLI استودیو تایزن ایجاد نمود. همچنین در آپشن سوم می توانیداز سازنده بومی UI در استودیو تایزن استفاده کنید.

این عنوان به شرح طراحی نرم افزار موبایل با سازنده UIمی پردازد.پروسه برای یک نرم افزار پوشیدنی مشابه است.

سازنده بومی UI برای پیشرفت نرم افزار در نمایش ویرایش WYSIWYG دو شیوه را پیشنهاد می کند.

  • می توان از ویرایشی WYSIWYG در طراحی کلید تب استفاده کرد.
  • می توان از سند ویرایشی XML در منبع کلید تب استفاده نمود.

در صورت نیاز می توانید بین تب ها تغییر جهت دهید.

ایجاد یک پروژه

برای ایجاد پروژه سازنده بومی UI:

۱٫در استودیو تایزن: File > New > Tizen Project 

۲٫در قسمت wizard پروژه ؛ الگویی بر اساس نرم افزار بومی موبایل بسازید و الگوی سازنده بوی UI تایزن را انتخاب کنید.

الگوی نمایش سازنده UInavigation نرم افزاری را با ۳ نمایشگر پیش فرض ایجاد می کند .در حالیکه الگوی نمایش تک سازنده UI یک نمایشگر را پیشنهاد می کند.برای اطلاعات بیشتر در ضمینه ویزارد پروژه و الگوها به ساخت پروژه های تایزن با ویزارد پروژه تایزن مراجعه کنید

۳٫تعیین جزیئات پروژه و  روی Finish کلیک کنید

پس از ایجاد پروژه استودیو تایزن توسط نمایشگرهای نرم افزار به منظر سازنده UI تغییر می کند و ساختار پروژه در Project Explorer view نشان داده می شود.

تصویر: نمایشگرهای سازنده UI و ساختار پیش فرض پروژه

جدول زیر محتوای فولدرها و فایل های پیش فرض پروژه را توصیف می کند.

جدول: محتوای پیش فرض پروژه

File or folder

Content

 inc

پوشه برای مسیر شامل شده پیش فرض

 res

فولدر منبع استودیو تایزن

 shared

فولدر به اشتراک گذاشته شده

 src

فایل های منبع نرم افزار

src/managedفایل های منبع چهار چوب UI به صورت اتوماتیک توسط سازنده بومی UI تولید می شوند.

 layout

فولدر چهار چوب

 lib

فولدر کتابخانه

 layout.xml

فایل چهار چوب متا

 icon.png

فایل آیکون نرم افزار

tizenmanifest.xml

فایل نمایش XML نرم افزار بومی تایزن

طراحی یک چهار چوب UI برای نمایش

با استفاده از ویرایشگر WYSIWYG

برای ساخت یک UI با ویرایشگر WYSIWYG:

۱٫هر نمایش باید مانند بخش مرحله بالایی UI دارای مخزن ریشه باشد.( شکل ساختار ترتیبی UI را ملاحضه کنید).برای طراحی یک نمایش ؛ ابتدا بخش مرحله بالایی UI سپس مخزن ریشه را روی Canvas (بوم) قرار می دهیم.

برای قرار دادن بخش مرحله بالایی UI از اجزای موجود در مجموعه پالت مخزن UI استفاده می کنیم.شما می توانید اجزای داخل پالت را روی بوم drag یا drop کنید, و یا اجزایرا انتخاب کرده و و روی بوم کلیک کنید.پس از افزودن عناصر می توانید آنرا در Outline view مشاهده کنید.

۲٫پس از قرار دادن مخزن ریشه می توانید هر یک از اجزای UI را که می خواهید قرار دهید.

سازنده بومی UI بازخورد بصری موثری را فراهم می آورد. هنگامیکه اجزای UI را روی بوم درگ می کنید , بازخورد نشان می دهد که توانسته اید اجزا را قرار دهید یا خیر. اگر اجزا در مکان انتخاب شده جای گیرد، نشانگر علامت + را نمایش می دهد و در غیر اینصورت بوم قرمز می شود و نشانگر علامت عدم پذیرش را نشان می دهد.

تصاویر زیر مثالی برای بازخورد مثبت و منفی است.

۳٫پس از جای گیری اجزای UI می توانید ویژگی ها را تنظیم کنید و هر event handler را برای رویدادهای خاص تنظیم کنید.

جزیی که می خواهید را انتخاب کنید تا در طراحی کلید تب اصلاح شود، و با خطوط آبی نشان داده می شود. برای تنظیم ویژگی ها و پیوند event handler برای اجزای انتخاب شده از نمایش ویژگی ها استفاده کنید.

با استفاده از مراحل بالا می توانید برای UI خود چهار چوب ایجاد کنید؛ به طور مثال می توانید با افزودن یک شبکه , برچسب , ورودی, دکمه و کنترل اجزای UI نمایشگر Login ایجاد کنید و ویژگی ها و رویدادها را تنظیم نمایید.

شکل: نمایشگر Login

استفاده از ویرایشگر XML

روش دیگر برنامه ریزی UI برای سازنده بومی UI استفاده از ویرایشگر XML است. شما می توانید فایل چهار چوب خود را در ذخیره تب ویرایش کنید.این بخش برخی از ویژگی هایی را که در ذخیره تب موجود است توصیف می کند.

متاسفم! نمایش مطالب برای کاربران عضو امکان پذیر می باشد

This content has been helpful to you?

Thanks for contributing!

Yes No

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code