اولین نرم افزار ویجت بومی پوشیدنی تایزن خود را بسازید

ساختن نرم افزار با اشتراک گذاری محتوا
اسفند ۲۴, ۱۳۹۵
اولین نرم افزار پوشیدنی وب تایزن خود را بسازید
خرداد ۱۶, ۱۳۹۶

 

به بخش توسعه گجت نرم افزاری پوشیدنی بومی تایزن خوش آمدید!

گجت نرم افزاری پوشیدنی بومی با استفاده از زبان C ایجاد شده است و می تواند بر روی دستگاههای پوشیدنی تایزن نصب شود. نرم افزار از رابط های برنامه نویسی کاربردی (API) بومی استفاده می کند که اینها رابط های متنوعی را به سخت افزار دستگاه فراهم می کند و به کاربر اجازه می دهد از ظرفیت های متعددی که برای منابع سخت افزاری محدود طراحی شده ، استفاده کند.

گجت نرم افزاری یکی از نرم افزارهای تایزن است. این گجت می تواند با رابط های کاربری (UI)  مشخص (مانند نمایشگرو صفحه خانه و نمایشگر قفل صفحه) که آنها نیز می توانند مشتمل بر گجت های نرم افزاری دیگری باشند، نشان داده شود.

شکل: گجت نرم افزاری در یک دستگاه پوشیدنی

مطالعه دستور العل های زیر برای کمک به آشنایی شما با فرایند توسعه برنامه های بومی تایزن ارائه شده است، همچنین برای کمک به آشنایی شما با کابرد استادیوی تایزن و نصب برنامه ی ایجاد شده بر روی یک شبیه ساز یا دستگاه هدف. با این دستور العمل، می توانید یک گجت نرم افزاری بومی پوشیدنی را برای نمایش متن هایی بر روی نمایشگر بدون مداخله کاربر، ایجاد و نصب کنید:

 

  1. قبل از شروع به توسعه نرم افزار تایزن، نرم افزار تایزن استادیو را دانلود و نصب کنید.

برای اطلاعات بیشتر درباره فرایند  فرایند نصب، راهنمای نصب را ببینید.

  • یک پروژه گجت بومی پوشیدنی را با استفاده از نرم افزار تایزن استادیو بسازید.

این گام به شما نشان می دهد که چگونه از یک نمونه پروژه ی از پیش طراحی شده که همه فایل ها و پوشه های ضروری مورد نیاز پروژه شما، استفاده کنید.

  • برنامه تان را بسازید.

بعد از اینکه کد را برای امر مورد نظرتان اجرا کردید، این گام نشان می دهد که چگونه شما می توانید برنامه را برای اعتباربخشی و تدوین کدها ایجاد کنید.

  • برنامه را اجرا کنید.

این گام نشان می دهد که شما چگونه می توانید برنامه را بر روی شبیه ساز یا یک دستگاه واقعی اجرا کنید.

یک رابط کاربری (UI)   ایجاد کنید.

این مرحله نشان می دهد که شما چگونه می توانید تغییرات کوچکی برای بهبود استفاده از برنامه در آن ایجاد کنید

زمانیکه در حال توسعه یک برنامه های پیچیده تری هستید، برای سهولت ایجاد عملکردها و طراحی رابط های کاربری (UI)   می توانید از ابزارهای بومی موجود در تایزن استادیو بهره ببرید.

 

ایجاد کردن یک پروژه

نمونه زیر به شما نشان می دهد که چگونه یک پروژه گجت نرم افزاری پوشیدنی بومی اساسی در استادیو تایزن ایجاد و پیکربندی کنید. پرونده ی نرم افزار تمام فایل هایی که برای ساختن نرم افزار نیاز خواهید داشت را دارا می باشد.

برای سهولت و راحتی کاربر، بسته ی مستقل و مجزای گجت نرم افزاری در فروشگاه تایزن مجاز نمی باشد.

از گجت نرم افزاری مستقل برای امتحان  و آزمایش فرایند استفاده کنید. اگر می خواهید این برنامه را در فروشگاه تایزن منتشر کنید، ان را با حداقل یک برنامه ی رابط کاربری (UI) در همان بسته ترکیب کنید. برای دریافت اطلاعات بیشتر به لینک  Developing Multiple Projects as a Combined Package مراجعه کنید.

شکلی که در ادامه می آید، فرایند ایجاد برنامه را نشان داده است. نمایشگر نرم افزار متن سلام گجت نمایش می دهد و بدون تعامل با کاربر ارائه شده است.

 

شکل: گجت نرم افزاری پوشیدنی بومی

 

برای ایجاد پرونده ی نرم افزار:

  • استودیو تایزن را نصب کنید.

 

  • اطمینان حاصل کنید که منظره ی بومی در گوشه ی بالای سمت راست پنجره استادیو تیزن انتخاب شده است.

اگر انتخاب نشده، اکنون آن را انتخاب کنید. اگر این منظره قابل مشاهده نیست، از منوی استادیو تیزن این مسیر را طی کنید: گزینه پنجره را انتخاب کنید > منظره> باز کردن منظره> بومی، سپس اوکی را بزنید.

 

 

  • از منوی استادیو تیزن این مسیر را طی کنید: فایل را انتخاب کنید> جدید> پرونده تایزن

پرونده ویزارد (جادوگر) باز می شود.

 

 

  • در پرونده ویزارد، جزئیات پرونده را تعریف کنید.

پرونده ویزارد به این منظور کاربرد دارد که اسکلت اساسی نرم افزار با ساختار پوشه مورد نیاز و فایل های اجباری ایجاد شود. شما به راحتی می توانید با انتخاب یک نمونه یا الگوی قابل استفاده برنامه های مختلفی را برای پروژه ویزارد ایجاد کنید.

الف. نوع پرونده ی الگو را انتخاب کنید و کلید ادامه را بزنید.

 

ب. مشخصات (پوشیدنی) و نسخه را از فهرست کشویی انتخاب کنید وبر روی کلید ادامه را کلیک کنید.

نسخه بستگی به نسخه پلت فرمی که نصب کرده اید و نسخه ای که با آن در حال توسعه ی برنامه هستید، دارد.

ج. گزینه ی  نرم افزار برنامه بومی را انتخاب کنید و کلید ادامه را بزنید.

 

 

 

د. گجت الگو را انتخاب کنید و کلید ادامه را بزنید.

 

ه. مشخصات پرونده را تعریف کیند و کلید پایان رابزنید.

می توانید نام پرونده (۳ تا ۵۰ حرف) و بسته ی منحصر به فرد رابط کاربری (UI)  را پر کنید. همچنین می توانید محل و نوع تنظیمات آن را با کلیک بر روی گزینه خصوصیات بیشتر انتخاب کنید.

 

 

متاسفم! نمایش مطالب برای کاربران عضو امکان پذیر می باشد

This content has been helpful to you?

Thanks for contributing!

Yes No

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code